Crash Bandicoot N. Sane Trilogy - Imbau Kenangan PlayStation 1

Crash Bandicoot

Untuk entri kali ini, aku nak review salah satu game yang mengimbau kenangan gaming aku zaman PlayStation 1 dulu iaitu game Crash Bandicoot N.Sane Trilogy.  Ianya adalah remake game yang telah hampir menjejak 21 tahun sejak dilancarkan. Asasnya terkandung 3 game Crash Bandicoot iaitu Crash Bandicoot, Crash Bandicoot: Cortex Strikes Back dan juga Crash Bandicoot: Warped.

Aku agak tertarik melihat perubahan disepanjang setiap permainan dalam trilogi itu. Daripada platform permainan pertama yang membutakan mata, kepada mod kedua yang lebih jelas. Akhirnya kepada keletihan kreatif yang melanda permainan ketiga. Setiap permainan mempunyai suara uniknya sendiri, dan pengaruh entri pertama mengalir melalui seluruh trilogi, pada akhirnya, pemain benar-benar bermain tiga permainan yang sangat berbeza.

Gameplay

Crash Bandicoot

Disebalik kesukaran permainan ini, jumlah cerita yang penting untuk permainan meningkat dengan setiap satu. Dalam Crash Bandicoot, pemain hanya perlu melompat melalui halangan yang tidak dapat diramalkan dan mengimbangi ruang dan langkah untuk menyelamatkan teman wanita Crash, Tawna. Ia seperti game platformer lain, yang ringkas namun mencabar yang cuba mengikuti jejak Super Mario 64, permainan yang telah dikeluarkan kurang dari tiga bulan sebelum itu.

Yang kedua mungkin adalah puncak trilogi dari segi jumlah cerita yang berkait dengan kandungan. Apa yang aku kurang pasti ialah sama ada urutan cerita ini baru atau lama. Sama ada cara, mereka membuat alasan yang sangat baik untuk menyelidiki lebih jauh ke dalam permainan-sama ada untuk membuat semula misi supaya pemain boleh mendapatkan semua permata putih daripada memecahkan semua kotak, atau laluan rahsia di peringkat.

Yang ketiga, bagaimanapun, melahirkan rasa bercampur aduk, dan ia terlalu mudah untuk dilihat seawal permainan. Cerita ini terasa seperti helah terakhir di lengan penulis, dan walaupun ia sesuai dengan keseluruhan arka cerita trilogi, pelaksanaannya terasa kurang diingati berbanding yang pertama.

Kekuatan dan Ketahanan

Positif utama permainan termasuk grafik dan butiran minitnya, serta pendekatan permainan dan lakonan suara. Seperti yang aku intro tadi, ini pembaikan lengkap siri hampir dua puluh satu tahun. Penampilan permainan ini jatuh tepat di rumah dalam dekad ini, menjadikannya seolah-olah ia boleh jatuh di pasaran sebagai tajuk yang serba baharu. Daripada poligon hambar yang menunjukkan ilusi platform batu purba yang runtuh, pemain kini boleh melihat hampir setiap retakan terperinci di dalamnya. Helaian lumut individu hampir tidak kelihatan, memberikan pendekatan yang hebat kepada tetapan yang lebih realistik.

Bermain siri trilogi ini meyakinkan aku mengapa siri Crash kecundang. Ia gagal mencipta semula dirinya. Ia berganjak hanya sedikit pada mekaniknya, dan tidak pernah menerima apa-apa yang menggabungkan yang lama dengan yang baru. Itu bukan untuk mengatakan bahawa ia gagal secara keseluruhan, bagaimanapun. Terdapat hits dan terlepas di sini, tetapi ia adalah pengalaman yang berbaloi. Ia berfungsi. Ia mencabar, ia mengecewakan, dan kadangkala, menyeronokkan.

Korang yang nak cuba boleh dapatkan game ni untuk PC di Xbox app dan Steam.

Isey https://revolusigamer.com/

Hari-hari kerja keras. Masih dalam cubaan penulisan. Kaki game simulator, strategi, open-world, kompetitif

+ There are no comments

Add yours